Mammalivet på landet

Lerbad i stormen

Efter frukosten så gick jag bort för att hämta vår hyrbil. Jag var där strax över 10 men insåg då att vi hade avtalat att bilen fanns klar hos dem mellan 10.30-11.00. Så jag fick snällt vänta. Sedan var det lite praktiska prylar som skulle fixas innan jag kunde köra iväg med bilen. Det var en liten och lagom stor bil för oss. Precis så att vagnarna går i, men körmässigt i denna hetsiga trafik, som det är i Spanien, så blir en mindre bil perfekt!

Vi åt lunch hemma för att sedan åka iväg till vår utflyktsmål. Målet var att komma till början av Mar Menor, till staden Lo pagan. Mar Menor är en stor insjö som ramas in av en stor pir och smal landsträcka. Där kan man nämligen bada lerbad i en av de mindre insjöarna bredvid. Det perfekta vädret hade vi hört var vindstilla och sol. Men vi drog på två nitlotter och fick mulet väder och storm.

Vi körde lite fel men kom tillslut fram, efter att ha varit inne i stadens kärna och snurrat. Väl där så gick vi mot lerbadet och i samma sjö där vi skulle bada, där traskade det runt flamingos, som vi var 10 meter ifrån. Så häftigt att se vilda flamingos på så nära håll. Det blåste så mycket så jag var inte så sugen på att doppa mig helt. Jag gick därför ut till lårhöjd, stoppade ner händerna till botten och plockade upp den varma leran. Man kände när man gick på botten att den värmde. Jag gick upp och hade det på i kanske 10 minuter. Aylie vill inte alls testa och inte Philip heller, som ändå var ute i vattnet men vände.

Jag hade rakat benen i morse och det sved rätt bra av leran. Men nu känns det väldigt mjukt. Efter badet så gick vi till en lekplats bredvid. Barnen lekte lite och vi fikade. Vi hade med oss en fikakorg som vi ”dukade” upp på en bänk i sandstormen, vid lekplatsen. När vi fikat lite och barnen lekt klart, så gick vi en bit längst strandpromenaden. Efter en stund så kände vi oss lagom genomblåsta och begav oss hemåt. Denna gång körde vi inte vilse men råkade hamna på betal-motor-väg (Google visade oss dit), så vi fick punga ut lite pengar innan vi kom hem.

När vi kom hem insåg jag att vi behövde handla lite inför morgondagens utflykt. Så jag åkte iväg till affären. Sedan har det bara varit matlagning och bad på agendan. Ikväll blir det nog en väldigt lugn kväll i soffan. Min förkylning är i sitt esse just nu och näsan rinner mest hela tiden. Men det borde väl vända snart. Idag har vi även vloggat så allt kommer snart upp på min youtube-kanal. För er som missat senaste klippet, där vi matar fåglar och besöker hamnen, klicka in er HÄR!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!